Znowu telefon z call center? Co zrobić, by Cię już nie nękali niechcianymi telefonami 😊

Dzisiaj wpis spoza zakresu księgowości oraz spraw gospodarczych, choć dzieje się sporo, i postaram się tematy systematycznie podsumowywać 😊

Ale tym razem chciałabym skupić się na temacie który często podnoszą moi znajomi czy rodzina, na który, mimo że może nie jest to dla każdego oczywiste, istnieje metoda.

Chodzi o temat niechcianych, nachalnych telefonów z call center. Kiedy takowe się pojawiają, można oczywiście blokować numer, niektóre jednak z instytucji mają wiele różnych numerów telefonów z których dzwonią do tej samej bazy klientów.

Jak pozbyć się problemu permanentnie? Oto odpowiedź w kilku krokach.

  1. Dowiedz się kto dzwoni, i zanotuj nazwę firmy bądź call center którego pracownikiem jest osoba dzwoniąca.
  2. Wejdź na stronę zapisanej firmy.
  3. Znajdź zakładkę „Kontakt” lub „Ochrona Danych Osobowych” czy taką w której znajdują się dane Inspektora Danych Osobowych.
  4. W zakładce tej firmy mają obowiązek podania kontaktu, przynajmniej mailowego bądź telefonicznego do Inspektora Danych Osobowych.
  5. Skontaktuj się z IDO i poproś o usunięcie Twoich danych z bazy.

Firmy mają obowiązek respektowania woli odnośnie Twoich danych osobowych, gdyż możesz nimi dowolnie rozporządzać w ramach RODO.

Po więcej informacji odsyłam was na stronę Urzędu Ochrony Danych Osobowych:

https://uodo.gov.pl/pl/223/1784?fbclid=IwAR335Pv5dVM0JpA_n5SCVYeE63dYijrqFXarJNm54-C1WsUghIx9WE-zYZA

Powodzenia! 😊

#uodo #ido #ochronadanych #niechcianetelefony #callcenter #jak #sobie #radzić #z #niechcianymi #telefonami #ochronadanychosobowych

Komentarze |0|

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>